Friday, July 25, 2008

ohh Oliey !




HAA inilah kucing kesayangan saya yang diberi nama Oliey . Comel kan dia ? Tengoklah tuan dia pulak :DD Kucing lain kan suka main bola , sepak sana , sepak sini , tapi Oliey nih pemalas , dia tak larat nak bawak bulu dia yang berat tuh kot ? HAHA . Oliey tak makan makanan lain selain ayam dan makanan dia , Friskies . Friskies pon dia nak yang Kitten punya , tak sedar diri dah tua . HAHA . Si comel nih amatlah manja dan dia kenal semua family saya . Kalau orang lain cuba nak amik dia , jangan haraplah dapat ! Dan sepanjang dia hidup dengan family saya , dia tak pernah gigit pon , baikkan dia ? Dia hormat tuan dia :) Dia jugak takkan cakar orang dengan suka hati dia je . Kalau dia dah tak tahan sangat dibuli , baru dia akan cakar , dan orang yang selalu kena cakar adalah adik saya :P Padan muka , sape suruh kacau Oliey !

Oliey nih dah masuk 6 tahun kot dalam jagaan family saya . Masa duduk KL , dia boleh keluar sesuka hati dia je , tapi sejak pindah JB nih , padan muka dia sebab tak boleh keluar . Hari tu dia terlepas dari pagar dan keluar entah mana2 jee . Nasib baik mama dengan saya jumpa dia dekat rumah sebelah . Dia taktahu jalan nak balik BAHAHA ;P Kesian dia . Masa jumpa tuh , dia tengah menangis kot . Sebab ada kucing lain tengah marah dia . Kucing tuh milik tuan sebelah rumah tuh . Oliey la yang salah , sape suruh masuk kawasan orang lain , kan dah kena marah dengan kucing dia ! Meowwww !

Ohhh pasal nak membuang segala jenis hadas yeh ? Oliey nih bijak okae . Dia membuang hajat di bilik air tau . Pandai kan dia ? Ohhh lagi sekali , tengoklah tuan dia :P Kalau nak tidur , dia lebih suka tidur atas sofa berbanding tidur di atas lantai , dia pon nak standard jugak ! Ingat korang jee boleh standard nih ? Wakaka . Oliey nih boleh dikategorikan dalam golongan kucing yang pondan sebab dia tak pernah nak mengorat kucing betina . HAHA . Dan ramai jugak yang beritahu saya , Oliey adalah seekor kucing yang sombong :) Kesian dia tau .

9 comments:

yOnnA said...

adik!! hehe nk komen!

fwzynn;) said...

oliey, kenape awk comel :D

shira said...

hehe dah komen !
thanks kakak yonna :P

shira said...

oliey comel sebab oliey dijage oleh saye ! HAHA

fwzynn;) said...

ye lh kn sbb tuan dia pon comel :D

shira said...

HAHA comel la sgt !
TAK langsung :)

shira said...

Banyakkan comment yeh ! :)

PinQib said...

Oh Rara,.
kucen tu nampk sngat gebu.=)

ase cm nk pegang2 aje..

Rara; CandyFloss said...

PinQib // dia dah hilang di curi orang :((