Monday, October 19, 2009

Nanti kena rogol jangan sibuk report police tau



hari isnin. hari ni adik tak sekolah. bagus. tak payah hantar dia pergi sekolah petang. boleh tidur petang ni. eleh. macam lah tidur. tengok-tengok menghadap blog jugak. eh. pagi tadi bangun awal tau. bawak mama pergi beli sayur dekat pasaraya yos. hek.

by the way,

deepavali korang macamana? masa orang sibuk raya deepavali, huda call i. berborak lama-lama sampai panas telefon. asyik gelak dengan huda. huda tak ingat nak raya agaknya. dia kata dah kenyang makan marukku. ngeh ngeh.

"selamat hari raya deepa deepa, huda"
"terima kasih. i baru lepas ngap marukku. kenyang"

haha. perbualan hanya rekaan semata-mata. tak ada kena mengena dengan yang hidup atau separuh hidup. sorry huda. sayang huda.



meriah betul bunga api masa malam deepavali. banyak betul duit orang tamil perabeh untuk bunga api. raya aidilfitri pun tak ada macam tu. tapi kira okay lah. meriahkan suasana. dentum dentam dentum dentam.



"weh. cepat weh cepat weh" -jiran bising macam popeye the sailorman tut tutttt.

jiran sebelah rumah yang tak reti hormat jiran dah pindah semalam. akhirnya termakbul doa i. tak ada tidur terganggu atau kena dengar adik beradik gaduh sambil maki hamun dengan ayat-ayat yang.. nauzubillah.

bila diorang dah pindah, rasa tenang betul.

selamat tinggal jiran bermasalah. pindah mana-mana pun harap pandai jaga akhlak diri. jangan makan aiskrim depan orang ramai sambil pakai seluar pendek dan tertonggeng dekat tepi longkang masa bulan puasa. nanti kena rogol jangan sibuk report police tau.

7 comments:

Noorlaila Mohamed Nor said...

dok hostel tak merasa pun raya 1malaysia ni
:)

Rara said...

Laila

yeke? dulu masa rara dekat hostel still boleh nampak kemeriahan 1Malaysia ni :) hostel dekat mana?

-N e Y r A- said...

jiran dah pindah! oh yeah~

Rara said...

@Eyra

yeahhhhhhhhhhhhhhh :D

♥miszluna™ said...

ceh2 jht nye beliau...



nk kne babap neh!
tenet slow tgh gagah nk post komen gak ni

Rara said...

Huda

hahhahahhaha comel kan entri i? :P

sophie said...

yeah!!babai jiran bising!