Petang semalam, pihak Celcom call Rara
sepatutnya Rara berterima kasih lah kan
sebab tak putus bertanya tentang perkhidmatan diaorang
Sebagai customer, kita menjadi suka respect lah jugak
Tapi bila semalam, pihak Celcom call bertanya lagi
Rara membagitahu problem yang dihadapi masih belum pulih
Mereka ni faham ke tidak Kalau orang kata belum, belum lah
Mereka seboleh boleh menegaskan ianya sudah pulih
Tak rasa geram ke kalau bercakap dengan orang tak faham bahasa
Rara bukan bercakap dalam bahasa Tamil ataupun Portugese.
Kita guna bahasa kebangsaan kita, ada juga selitkan
bahasa antarabangsa. Apa guna jadi operator kalau tak faham
Okay. Secara jujur, memang sangat kecewa lah
Bayar bil tak pernah lambat. Selalu bayar awal.
Bil untuk Januari pun dah bayar sedangkan masih awal lagi
Bukan itu saja, bil untuk December Januari dibayar lebih lagi
Malam semalam, website Nuffnang dah boleh buka
tapi problem sekarang masih banyak blog yang takboleh dibuka
Seperti yang korang tahu, Rara dah lama tak dapat access ke blog
Chokilala.com. Mana tak geram, kalau Chokilala update,
Rara kena baca kat google reader. Itupun image mana ada keluar
Kalau Rara try buka blog Chokilala.com, ini lah hasilnya
Okay. Ada waiting loading, kan
Tunggulah benda tu loading selama 24jam, sangat sia
Bila pihak Celcom call tanya, apa error message keluar
kat website tu, Rara mula naik angin, terasa nak sumpah seranah.
Geram tahu tak. Kita ni pilih Celcom pasal percaya.
Hasilnya tak ubah seperti ba alip ba ya. Ptuihhh ptuihhh.
Rara, stop lah marah Hehehehe. Kena darah tinggi cemana
Meh kita kongsikan sesuatu untuk hilangkan marah dan geram
Tak. Mana ada korang salah pandang lah.
Memang itu sofware Adobe Photoshop CS3.
Ingat tak, beberapa hari lepas, Rara ada bercerita
pasal emoji yang Rara dapat from japanese blog
Haaaaa, bila dah dapat tu, Rara cuba lah mengedit icon tu
tapi kali ni tidak menggunakan Paint Shop Pro,
tapi cuma menggunakan AP CS3. Guna magic wand, mudah.
Sekarang masa untuk lunch Korang lunch apa hari ni
Hari ni Rara bangun pukul 8.30am, boyfie kejutkan
untuk membagitahu yang dia nak pergi order motor. Haih
Kalau kali ni hilang lagi, tak tahu lah nak cakap apa
sepatutnya Rara berterima kasih lah kan
sebab tak putus bertanya tentang perkhidmatan diaorang
Sebagai customer, kita menjadi suka respect lah jugak
Tapi bila semalam, pihak Celcom call bertanya lagi
Rara membagitahu problem yang dihadapi masih belum pulih
Mereka ni faham ke tidak Kalau orang kata belum, belum lah
Mereka seboleh boleh menegaskan ianya sudah pulih
Tak rasa geram ke kalau bercakap dengan orang tak faham bahasa
Rara bukan bercakap dalam bahasa Tamil ataupun Portugese.
Kita guna bahasa kebangsaan kita, ada juga selitkan
bahasa antarabangsa. Apa guna jadi operator kalau tak faham
Okay. Secara jujur, memang sangat kecewa lah
Bayar bil tak pernah lambat. Selalu bayar awal.
Bil untuk Januari pun dah bayar sedangkan masih awal lagi
Bukan itu saja, bil untuk December Januari dibayar lebih lagi
Malam semalam, website Nuffnang dah boleh buka
tapi problem sekarang masih banyak blog yang takboleh dibuka
Seperti yang korang tahu, Rara dah lama tak dapat access ke blog
Chokilala.com. Mana tak geram, kalau Chokilala update,
Rara kena baca kat google reader. Itupun image mana ada keluar
Kalau Rara try buka blog Chokilala.com, ini lah hasilnya
Okay. Ada waiting loading, kan
Tunggulah benda tu loading selama 24jam, sangat sia
Bila pihak Celcom call tanya, apa error message keluar
kat website tu, Rara mula naik angin, terasa nak sumpah seranah.
Geram tahu tak. Kita ni pilih Celcom pasal percaya.
Hasilnya tak ubah seperti ba alip ba ya. Ptuihhh ptuihhh.
Rara, stop lah marah Hehehehe. Kena darah tinggi cemana
Meh kita kongsikan sesuatu untuk hilangkan marah dan geram
Tak. Mana ada korang salah pandang lah.
Memang itu sofware Adobe Photoshop CS3.
Ingat tak, beberapa hari lepas, Rara ada bercerita
pasal emoji yang Rara dapat from japanese blog
Haaaaa, bila dah dapat tu, Rara cuba lah mengedit icon tu
tapi kali ni tidak menggunakan Paint Shop Pro,
tapi cuma menggunakan AP CS3. Guna magic wand, mudah.
Sekarang masa untuk lunch Korang lunch apa hari ni
Hari ni Rara bangun pukul 8.30am, boyfie kejutkan
untuk membagitahu yang dia nak pergi order motor. Haih
Kalau kali ni hilang lagi, tak tahu lah nak cakap apa
33 comments:
Halo00
akak.
web ape 2?
yang banyak pixel tu.
arap bantu.
KIHKIH. xD
erk,akak
ambik apanya URL?
Dh tau nyokiope,tapi page mane,erk?
akak baek...tolong ye? ;pp
e-rah,
akak tatau nak cakap camne sebab banyak sangat webbie yang akak bukak satu per satu.
e-rah , kat nyokiope tu ada satu link pergi kat satu japanese blog . start from there , blh pergi ke blog lain lain yg lg byk pixel
oh..
trima kasih,kak..
;))
takpe2...
erah carik sindiri..
thx,akak... :D
e-rah, mintak kat alissa. td akak ada bg link kat dia. oh btw, try lah google :)
wah~...
kite mempunyai masalah yang sama...
celcom kate ape ek??
dah lama dah tak nyinggh ke blog chokilala tu.. aduhai..
seblum nie.. blog sendri pun tak boley tgk..:((
ok akak.
thx!! ;))
:sengeh:
akak,apa URL blog alissa?
:)
br je wat entry dh ada org komen yer?best gle ye,,
Kih2..
Memang bertuah lah kak shira ni..
;)
kan encik hakim?
kihkih.. ;pp
cik ja, apa yang celcom kata semua i dh story. naik angin je tau. geram btl. kang i cakap mereka tu bodoh, takkan sampai boleh cipta broadband pulak kan. haih. i pun bfore ni takleh tgk blog sendiri, terpaksa delete nuffnang. rugi btl
e-rah, LOL. akak pun tatau url alissa. dia ada messages kat shoutbox. kalau rajin, cari lh blk. akk memang mls :P
abg akim! :] apa pulak baru buat entry. entry ni dari pagi tadi tau. hish. abg akim ni mintak kena cubit je!
huhuhu abg akim ar sgt,hauauhaua siut je kak rara ni...huhu dh x pki nuffnag so wat adverlerts kat akim nyer blog ada gk..tp skit je ar dpt,huhu
abg akim, sikit je dpt? hoho. adik rara nak byk2. haha *materialisptick! abg akim, bila nak belanja KFC ni?
wookep!
takpe2..dh jumpa...
blog orang jepun tu,pinkprincess kan,akak?
;pp kih2..
e-rah, yup.
hehe.
okep.
thnx.
:]
huhuhu nk byk2 kena wat google adsense ar...akim wat google adsense tu..skng dh kat 50 dolar dh dia bg,cukup 100 dolar dia antar kat umah,huhu..ramai org klik...best kang?eh akim ke nk kena blanje lak?huhu
hakim , is it true? dolar apa ? US ke apa ? maknanya kalau tukar duit RM berapa yea ? ahaha :D best jugak eh . nanti lh rara try letak
huhuh masalah kite sama.. broadband sangt menyusahkan.. huhuh geram betui nasib baik skang da baik da.. kali ni dia rosak malas da nak uat report.. kalu idak siap ugut lagi orng celcom tak mau guna da broadband tue... huhu
cik ara :]
ye. semua celcom broadband alami masalah yang sama. baru hari ni je baik kan ? haih . lama betul dorang nak pulihkan , rugi betul duit kat nuffnang i tau . macam nak saman je celcom tu
erm dolar us la,serius ar...ni under google..tp susah nk aply google adsense ni..dia akan tgk gk blog kte tu cmne..tp try la mana tau dpt..akim dulu mengelat skit...huhu so tu dpt mskkan tu...akim slalu duk pakat dgn member akim klik iklan..so ble klik je dpt ar duitnyer,huhuu...best kn?klu nk tau lebih lanjut..rara tgk blog ni...http://todaysframe.blogspot.com/ kat blog ni ada terangkan skit pasal google adsense ni...dia lebih pandai skt dr akim..
salam.
ehem,
hye.
sye sbgai pbaca yg agak setia kepada segala blog yg ader d cni ign myatakan rse agak xbes lar thadap cik rara pnye stetmen sbagai seorg cust sevis kat celcom.
bukannya ap,yg bmasalah skunk neh celcom. bkn cust sevis yg asek btanye ap masalah cik rara. mmg tugas kami neh kna tanya even cust da col 11x pd waktu yg same, hari yg same, kami mesti wat pngesahan, tnye masalh cust ap sume.
yup2 tgk mcm sng, sy juga seorg pelanggan.sy paham pasaan pguna. tpi apekan daya seorg cust sevis yg hanya mampu dgr luahan org, caci maki hamun org. padahal bkn slh cust sevis, tpi masalh celcom.
honestly sy ckp celcom mmg terluas spt dlm iklan tuh sume. tpi celcom jugak byk dispute. mcm2 hal.
sy bukannye ap, cume mcm terkilan sket bile cik rara ckp cust sevis = poor. too bad. kami d cni neh pon kalu leh xhengen nak kna maki hari2. tpi kalu xde sape nak jadik cust sevis, sape lg nak tlg? manager? huh! xdop maknenye. kalu cik rara kat tmpt sye mungkin ad rase kecik hati sedikit lar. (agaknye lar).
hurm.
okela.
sy cuma nak ckp tuh jew. sbgai kumen,bkn nak kuajo, tpi nak gtaw menda yg sbenar. neway, sori kalu tkasar bahse kew ape kew k?
salam.
anonymous,
okay let me explain. tahu tak kenapa rara marah dengan customer service? bukannya rara marah dengan operator yg rara call.tp rara mrh dgn operator yg call rara bgtau laporan tu. dia sangat kurang ajar sebab meninggi suara kat customer. patut ke? then, bila rara cakap, belum pulih, dia meninggi suara cakap "disini sudah ok lah!" apa semua ni? mengikutkan hati, rara boleh buat saman tau. dah lah merugikan orang buat bisnes, lepastu service tak bagus. meninggi suara kat customer? kalau takda sebab, rara takkan cakap "POOR" service. tapi ni memang "POOR" sepatutnya, kita dah jadi customer, benda tu prob, cakap baik2 dengan kita, ni tak, dia pulak yang baran. whats the point here? dah lah masa semua celcom broadband user alami masalah ni, celcom lgsung takda hantar message atau call pun membagitahu masalah. ini ke liputan terbaik yang dihebohkan? T__________T memang sesuatu perkara boleh ada masalah, tapi operator yang bercakap dengan customer tu, mesra lah sikit.
hakim. BHAHAH :P
okay okay. nanti sila membelanja budak comel yang tiap hari berborak ngan akim ni eh? T_____T dpt KFC pun jadi lh
KAH KAH KAH
huhu cmtu plak dia ni..gigit kang baru tau.,.huhuh membelanja ek?hahaha rara watpe ni sampai dak ni kecewa...hahaha
kalau hakim gigit rara, rara giget balik. ha ngap ngap ngapppp! :P liat betul daging hakim , taboleh nak giget. haih cemanakah ? aiyoooo. entah entah , budak tu yang ter'emo' lebih . rara tatau haaaa
Aku rasa bukan pertama kali aku baca entry yg complaint pasal perkhidmatan diorang nih... dan rasanya ada diantara diorang membacanya tp... kesilapannya sentiasa berulangulangulang... heeeehh...
out topic:
Thanks for the visit and tinggalkan comment...
Nazz , yeah :) thats why lah aku marah sangat . sebab bila kita marah diaorang , diaorang marah kita balik . kita ni pengguna , ada hak nak complaint . once kita dah complaint baik baik , tp layanan diaorang macam b***sh*t , sebagai pengguna , memang takda masa la aku nak dok puji puji lagi service dorang . menggeramkan lagi , kalau lambat bayar sebulan je pun , dah kena potong lah apa suma , mintak suruh bayar cepat , nak duit taksaba saba , tapi servis teruk .
out topic :
welcome and thanks jugak comment kat sini
huhuhu liat ke?tu la rara x rebus dulu,,.mana x liat..huhu ada ati nk gigit lik yer?huhu nakal tul,oh dia yg teremo lebih ke?tp rara nmpk tkt je dia marah,,oh tatau plak yer...
takut ? ahahaha . rara tak pernah takut ORANG lain selain my family & boyfriend tersayang :)
Post a Comment