skip to main |
skip to sidebar
Migrain teruk. Cuaca panas sangat.
Semalam semua orang sibuk bercerita tempat dia hujan lebat. Sejuk. Padahal I ni duduk dalam kepanasan yang melampau. Sakit kepala. Sakit otak. Tahan kepanasan ni. Ni baru panas dunia. Haih :/ Tu lah I dah cakap dekat Mama, kalau duduk dekat dengan laut ni, memang kalau sejuk tu, menggigil sampai nak tidur je 24/7. Tapi kalau dah musim panas tu, nauzubillah.
Tambahan pulak I memang tengah panas dengan sesuatu. Heh, geram je aku nak reveal. Nasib baik ada akal fikiran yang boleh berfikir lagi $%$GFGY^&! Kang aku dah marah, terus kau tutup je periuk nasi kau tu kang, kau tengoklah. Eieeiiiee memang tengah marah.
Orang suruh I sabar. Yes, ni tengah sabar lah ni. Memang tengah sabar sangat. Hesh. Email tanya macam-macam, haram tak jawab. Lepas tu sibuk duk cakap jangan nak sangka yang tak baik. Tahu pulak takut dia. Apa-apa pun, let me know lah. Bila I email bertanya, thats mean, I nak tahu benda tu macamana, bukan senyap macam orang pekak dan bisu. Bila email, I tanya lain, dia jawabnya lain. Benda bukan free, aku bayar. Gahhh.
Kejap aku, kejap I. Panas betul hati ni.
P/S: I pun berniaga jugak. Business jugak. I sorang je. I lah staff. I lah bos. Heh. Tak ada pembantu. Tapi, kalau I hantar item lambat dan customer tanya, I tak pernah biarkan customer tertanya-tanya banyak kali. Sekali dia tanya, terus I jawab. Kalau nak business, betul-betul lah. Jangan sampai lingkup pulak :/
P/S/S: I tak cari gaduh. Tak cari pasal. Tapi hati siapa tak sakit?
Bye.
18 comments:
rara,jgn lah mcm ni.kena lah sabar dela dgn diorg. ada je orang yang amek masa berhari-hari :)
err maybe salah diorg la gak kot. lambat ke ape ke. tak cukup staff atau byk sgt benda nak kena handle.
lepas ni kan nak masuk medium baru dah :D
Yonna
Kakak, tak tak tak. Rara bukan marah sebab lambat. Lambat tu sangat lah kebiasaan. Tapi Rara marah sangat bila Rara tanya, diaorang diam. Tak jawab. Okaylah fine, Rara salah jugak sebab tak reti sabar kot, tapi macam dah melampau. Email Rara, tak reply langsung! Buat kita rasa macam geram. Serious, Rara memang tak suka la bila Rara tanya, orang tak jawab macam pekak dan bisu.
hai rara...salam perkenalan...
sabar la rara..sabar tu kan separuh dari iman..
Ayunaufal
Hai Ayu. Sabar tu boleh, kalau service dia bagus, memang takda hal punya =))
baby tamo la mcm ni tamo mrh2 u ada migrain lg mrh lg panas lg sakit tau nnt :( tsk meh sini daddy hugs dia T____________T
*hugsss smpai syf pn jeles HAHA
Liyanaa
Tak tahan lah I macam ni :( Ni yang malas ni. Betul cakap Chokilala, ambil service murah tapi tak friendly and tak best pun, tak guna jugak dia murah T___T I bencilah macam ini. Ikutkan hati nak je reveal terus. Biar takda orang nak beli dekat situ.
Sumpah I tak kisah pun lambat, at least let me know je. Ni tak. I ni duk la beremel, bertanya, diam je. You know what, I tak suka berurusan dengan orang macam itu. Selfish.
I pun ada customer jugak. Bila customer I tanya apa-apa, I tak pernah berdiam diri. I jawab jugak. Walaupun item belum siap, I terus terang saja. Haih :/
eeee. i pun tgh mengalami bnd yg sm skrg. bnyk kali rasa nak mencarut. nak bbisnes tp xreti nk jg customer. org tny baik2 dia jwb sepatah je. dh lah email mcm haram je nak bls. lambat nak mampos. cam sial je org mcm ni. bek tak yah bukak bisnes.
*kan dah termencarut banyak kat sini. sorry RARA btw, u jgn marah2 sgt. kan u ada migrain. take care ya. =)
Haneem
Betul lah baby. I marah betul la. I rasa macam nak je letak apa yang membuatkan I marah. Ikut hati niiiiii, eeiii memang lingkup lah bisnes dia I buat!! Gahhh, geram kan baby? Rasa macam kalau dapat jumpa ni, siaplah aku ganyang! >,<
Business nak business, maju nak maju, promote sana sini, lepas tu service macam hangsuang. Upps sorry, melampau pulak HAHAHHA :P
Tak tak. I tak marah, I geram je. Kalau tak reply email I hari ni menjelaskan keadaan, siaplah dia. I make sure business dia lingkup dalam masa seminggu ni. KAH KAH KAH KAH
Diorang bajet customer ramai, so kalu hilang sorg xde hal punya.
Tapi kalu semua org pun menyampah, agak2 lah nak jaga customer yang ada. Heh.
Atreyu
Haaaa itu dia jawapan yang kita cariiii. Okay, lets say kalau hilang sorang, kononnya hilang I lah kan? I akan buat entri reveal website dia, and then seramai 518 readers I (merujuk kepada readers from feedburner) dan seramai 485 followers blog I yang baca entri I tu, tak ke macam semua orang akan tahu servis diaorang tu tak bagus? And kalau I lah dah tahu macam itu, JANGAN HARAPLAH AKAN BERURUSAN DENGAN ORANG MACAM ITU. Kan?
Just my two cents. Tapi nak berbisnes janganlah sampai buat orang sakit hati =P
i pun ada migrain.
xboleh kena panas owh.
mmg tak tahan.
kepala rasa mcm nak meletup jak.
cuba kurangkan tgk komputer.
mungkin dpt membantu.
tmbh pulak u asik dok tenung siapkan felt.
lagi satu, member i kasi tips.
kalau migrain minum coke.
tp i blom cuba.
try lah.
get well soon okay.
p/s=berbisnes mmg byk cabaran. be strong dan gigih selalu okay >_<
Cik Puan
I tak kisah kena migrain demi customer. Asalkan order siap dan mereka puas hati <3
Lagipun customer memang setakat ni sangat understanding. Hihi. I dah minum bergantang coke dah, and air gas yang lain jugak =D
Thankyou dear for caring.
customer always right.
ecececece.
nak tanya neh.
felt untuk gantung dalam kereta takda ke?
besar tapak tangan jadik ler.
hihihihi.
kalau ada nak order.
>___<
Cik Puan
Felt untuk gantung dekat kereta adaaaaa! =D Meh lah order. Isi order form dekat atas tu ye? :P
okay sudah.
=)
i klik keychain.
sbb tataw type apa kan.
ahaks.
papehal meset kt shoutmix i yaw.
>___<
rara, jage diri. migraine tu kalau teruk sgt boleh bawak ke nosebleeding and nnt boleh passed out tau. btw jaga ur health. takpa la, next time cari org lain utk berbisnes. tp kalau tak jaga health mcm mna nk berbisnes kan? take care ! ^_________^
kaka rara ,,
chill yaa ;)
berniaga mmg bnyk dugaan
:)
go go chaiyo yaa !
take care
heee
:)
Okay mieya faham kenapa, mieya faham.
Sabar tauuu yanggg. Nanti migrain teruk lagi susah ;(
Post a Comment