Showing posts with label mobile. Show all posts
Showing posts with label mobile. Show all posts

Saturday, February 20, 2010

Tweet via SMS Anytime Anywhere!



Siapa bertwitter menggunakan gladlyCast SMS? I think kalau Maxis user, sangat berbaloi-baloi lah kalau dia guna gladlyCast SMS kan? Tapi Celcom user, kalau RM1 boleh send cuma lebih kurang 16 tweet sahaja. Agree? Tapi berita baik untuk Celcom user, dengan hanya RM1 seminggu, uols boleh tweet sebanyak mana uols suka! Unlimited! Best kan? Macamana nak buat? Okay jom follow I, I pun dah start guna Channel X Twitter since malam tadi.



Berbaloi-baloiiiiiii kalau Celcom user guna Channel X Twitter ni. RM1, murah saja kan? Daripada setiap tweet kena caj sebanyak 10sen err atau 6sen? T____T Sangat rugi kan? Tapi sekarang Celcom dah buat Channel X Twitter, no regret, mesti kena sign up! Jangan lupa. Account twitter jugak mestilah kena ada!

First thing uols kena buat adalah ambil handphone dan type macamni.



Lepas tu Celcom akan bagi SMS terus ke handphone uols. Uols pergi sini -> Channel X Twitter. Dekat website tu ada button Click here to link your account now macam dekat bawah ni;



Click button tu and proceed/allow to your Twitter account. After done, masukkan mobile phone number. Dekat situ boleh masukkan sebanyak lima nombor. Kot lah kalau uols pakai lima handphone kan. Kalau ada satu number je macam I, letak satu cukup. Lepas tu click save.

Haaaa sekarang uols dah boleh tweet macam nak gila. Unlimited dengan hanya RM1 seminggu. Berbaloi-baloi kan? Macamana nak update status? Nanti Celcom akan terus hantar SMS dekat uols cara-cara nak update status Twitter. Senang je caranya. Text your message and send to 29800.



Selain tu, uols boleh jugak follow memana Twitties. Contohnya lah, uols tengah tengok Trek Selebriti lepas tu artis favourite uols bagi ID Twitter dia, haaaa time tu uols terus lah follow dia through SMS saja. Senang kan?

Apalagi? Jom lah follow I dekat Twitter sekarang!

Saturday, January 23, 2010

Felt : Novelty button, heart and phone casing. (Kenapa saya benci Pos Malaysia juga)


beberapa hari lepas, i sibuk dekat twitter marah-marah pos malaysia. heh. seriously i rasa macam kecewa dengan post office gelang patah, johor ni. actually, i beli buttons online. the owner of the blogshop tu bagi tracking number for pos ekpress. i pun track lah. yelah, this time i beli item yang agak mahal (mahal bagi i, bagi you guys i tak tahu lah). but then, esoknya i tengok item tu dah ada dekat post office gelang patah. masa tu pukul 2pm. so i thought item i akan sampai hari tu jugak. yelah. i track and item tu pun dah sampai, and jangan lupa, pos ekspress janji one day je kan? "dijamin sampai esok". the seller of buttons shop online tu pun send item tu before pukul 2pm tau. so of courselah ambil masa sehari je kan? heh T_______T

tapi hari ketiga tu i kena call post office gelang patah sampai tiga kali and paksa diaorang untuk hantar item i, then setengah jam lepastu barulah posmen dia hantar. kena PAKSA okay. wtf. heh.

thats why lah i tak percaya dengan pos ekspress. sebab pos ekspress guna posmen biasa. kalau poslaju kan ada van dia tu. so i lebih prefer poslaju lah. kalau poslaju pun buat hal yang sama, i terpaksa lah mengamuk dekat post office tu. hope takkan jadi macam tu lah. hesh.


at lastttt buttons ni semua dah ada dekat tangan i. nanti i nak order lagi dua pack. hihi.



actually this item, kawan sekolah adik i yang order. bweheheheh. dah dua orang kawan adik order dekat i tau. alhamdulillah. by the way, cartoon perempuan yang i buat tu ada tak macam budak sekolah? T____T



phone casing. gahhhhh. lepas ni i nak buat pencil case pulak lah :P

i rasa macam tak ada mood je today. you guys semua macamana? johor bahru panas terik ni, tak tahan i :(

Saturday, January 2, 2010

Felt : Ice cream shape



semalam i keluarkan semua felt fabric i yang tak banyak tu, and i keluarkan alatan menjahit. ecewah. macam auntie-auntie kan bila buat statement 'keluarkan alatan menjahit' bweheheh. very the comel bila baru berusia 21 (bakal 22) dah cakap like auntie-auntie. haa.

eh oh. i bakal berusia 22 lah dan bakal juga menjadi _ _ _ _ _ _ (sila isikan tempat kosong) T____________T



i cuba buat ice cream shape. kali ni i buat macam handphone strap. i dah jahit kon ice cream tu and dalam tu i sumbat kapas untuk bagi dia gemuk macam tu. kali ni jahitan i tak lah berterabur sangat macam hari tu. well, proses pembelajaran memang lah macam tu kan you guys. ada improvement sikit-sikit dikira satu kejayaan lah.





atas ice cream warna pink tu, i jahitkan sekali beberapa manik. bweheheheh. and i dah jahitkan handphone strap jugak. kira dah siap lah ice cream i ni. lepas ni i nak buat lebih banyak shape menggunakan felt fabric. and bermakna i memerlukan lebih banyak warna felt fabric lah. but no worry, i dah order semua color secara online. bweheheheh.

by the way,

lepas ni i nak buat handphone strap and brooch pulak. brooch tu lekat pin dekat belakang dia. haaa. sekarang ni i nak menjahit, menjahit dan menjahit. yeyyyy.

UPDATE





dina? means what? bweheheh.

nama adik i lah. this one pun handphone strap jugak. tapi kalau nak ubah jadi keychain pun boleh. letak dekat pensil case or whatsoever ( :P ) pun boleh, pun boleh. haa. item ni i baru start buat pukul 3pm tadi and done pukul 5pm.

Sunday, December 27, 2009

Singapore; day first.







yes. jumaat lepas i dengan family masuk singapore kejap. memang tak rancang nak tidur sana. so pergi dengan sehelai sepinggang. hihi. mulanya plan ni datang dari angah dengan abang azam lah. alang-alang dah ada passport, dekat pun dekat, so apa salahnya nak pergi jalan kan you guys.



bermula perjalanan dari nusa perintis ke woodlands. we olls pilih nak masuk ikut checkpoint woodlands sebab rumah mak long timah i betul-betul bersebelahan dengan checkpoint tu. if you guys biasa dengan singapore, mesti tahu area mana. hihi; area marsiling. we olls stuck dekat checkpoint dalam dua jam. you guys bayangkan, perjalanan yang boleh sekejap, jadi stuck almost dua jam? heh. jammed tak agak (-___-")






dah sampai rumah mak long timah. memang rasa lega sangat bila dah masuk singapore. dah lah lepas stuck dengan jammed, we olls stuck masa nak swap autopass pulak. kena register baru lah apa. serious rasa macam menyusahkan. dah lah $10 (bermakna rm24.50 satu kad autopass) T_________T before ni we olls masuk tak ada pun kena swap autopass tu. maklong siapkan makan-makan and minum-minum petang, lepas tu we olls pun menjamu selera. ecewah. sebelum balik, we olls tunggu kak wati's husband balik dari kerja dulu sebab nak tanya jalan. actually, navigation system i hantar kedai, update software.

memang susah rupanya if tak ada navigation system tu.





i terpaksalah minta tolong huda topupkan credit handphone i sebab urgent nak guna navigation system through handphone. thankyouuuuu huda! nasib baik handphone pun ada navigation system. kalau tak? T___T and at last sampai jugak we olls dekat bugis street tu. kak wati kata dari marsiling ke bugis tu boleh sampai dalam setengah jam, we olls tersesat-sesat sampai satu setengah jam heh.

fuhhhh sales jangan cakap lah. memang sales gila gila gila punyaaaaaaaa. christmas, end year sales. bestttttttt.



after shopping, we olls pun balik jb balik. tapi balik ikut checkpoint tuas. lancar. tak ada stuck langsung. phew.

btw; you guys dah tengok paranormal activity tak? i dah tengok semalam. if you guys lemah semangat please jangan tengok. i pun sangat sangat menyesal sebab tengok. sekarang nak mandi pun takut. pfffft. malam ni confirm tidur dengan mama. serius.


Wednesday, October 14, 2009

Ini kisah saya dengan emak



hai you guys. pernah nampak tak orang pakai tshirt ada tulis "saya sayang emak saya" hahahaha. i rasa nice. sebab dia cakap dia sayang emak dia. fine. i pun sayang mama. and you guys yang ada baju macam tu mesti emak you guys semua terharu kan? kalau i jadi emak you guys i akan menangis terharu. itupun kalau lah.

i sayang mama i. and kebanyakkan readers pun tahu i dah kehilangan seorang abah tiga tahun lepas. pejam celik pejam celik dah tiga tahun i tak dengar suara abah. tak dengar abah gelak. tak tengok muka abah merajuk. jangan risau. i boleh terima kenyataan. i tahu Allah SWT sayangkan arwah abah. al-fatihah. maknanya sekarang i cuma ada mama, ada kakak and ada adik. semua tu penting dalam hidup i. penting. yes. penting.



you guys masih ada emak and abah? hargailah. jangan lupa. satu hari nanti you guys mesti akan kehilangan mereka juga. i bukan doa. tapi serius. i dulu tak pernah terfikir yang i akan kehilangan arwah abah. but Allah SWT ambik nyawa arwah abah sekelip mata. padahal arwah abah tak pernah tunjuk sakit. tak pernah cakap dia sakit. tak pernah merungut sebab sakit. tak pernah. sekelip mata tiba-tiba arwah abah ada luekimia. ada darah beku dalam otak. tak sampai sebulan sakit, dah meninggal. again. Allah SWT lebih sayangkan arwah abah.

mama. mama yang terbaik dalam hidup i. you guys pun mesti cakap emak you guys yang terbaik. kan? ada yang nak cakap emak dia jahat? eh hello guys. jangan lupa awak tu keluar dari mana heh. kalau tak berpeluh emak awak tu. kalau tak mengerang kesakitan emak awak tu. awak ingat awak boleh ada dekat candyfloss baca entri ni sekarang ni? hahahahhahhahahhahekk.



mama i cantik. mama i comel. mama i sweet. mama i menarik. mama i sporting.



apa i nak. apa i teringin. semua dapat. semua mama bagi. semua mama beli. i merungut streamyx tak bagus. mama belikan maxis broadband. bayar bil internet untuk i setiap bulan. i merungut maxis broadband tak hebat. mama belikan celcom broadband. bayar juga bil internet untuk i setiap bulan. sekarang i merungut celcom broadband suka buat hal. tak ada coverage. coverage lambat. pun mama setuju bila i nak beralih ke p1. cuma belum tahu lagi. sebab i dengar p1 pun sama.

"nak tukar celcom broadband boleh? maxis ni connection slow sangat"
"berapa sebulan?"
"RM129"
"okay"

i meminati karakter kartun hello kitty. mama support. mama belikan hello kitty item. mama bagi duit untuk i shopping hello kitty. pergi singapore pun mama tanya mak mah dekat mana ada hello kitty shop. mama suggest dekat i, suruh beli laptop bag hello kitty. mama suka bila i bawak balik speaker hello kitty. malahan. mama belikan i hello kitty handphone berharga RM7++ untuk i. i love you mama :')

"ma, ma. cuba tengok handphone ni" -tunjuk dekat internet.
"berapa tu?"
"after convert dalam RM7++"
"dekat mana ada jual?"
"seller ni dekat singapore. tapi handphone tu kat china"
"cuba suruh abang ngah order kan. nanti mama bayar"

before pindah jb. i cakap dengan mama i nak ambik driving license. mama tak yakin. mama tak percaya. mama kata nanti habiskan duit mama je padahal nanti tak lulus. i anggap kata-kata sebagai cabaran. i pujuk mama. mama bagi duit. mama carikan school driving yang terbaik untuk i. supervisor dekat tempat kerja mama yang ajar i. sebab dia juga adalah driving teacher. i belajar. sampai i dapat license. ke mana-mana i bawa mama. sekarang i makin berani berdriving. tak macam dulu. takut-takut. itupun sebab mama yang membakar semangat i. sayang mama.

i masuk wad. mama temankan i dekat hospital seminggu. mama sanggup tidur tak lena =_______=

dua hari lepas. syafi kata dia makan nasi lemak lauk paru sambal. i teringin. i cakap dengan mama. semalam mama ajak pergi pasar malam. mama beli paru. hari ni mama masak lauk paru sambal. i tahu mama sayangkan i, malah lebih dari itu.



you guys tahu? i sayang mama i. i cinta mama i.

Thursday, July 16, 2009

Mak Nenek


Semalam, seharian I keluar tau You all mesti perasan lately ni
shoutbox I sunyi sepi je. Ada message pun setakat dua, tiga message.
Hehe. I busy you know Eceh. Semalam I keluar dengan Mama, pergi
Jabatan Imigresen Malaysia dekat Wisma Persekutuan, Johor Bahru.
Tempat tu agak jauh dari rumah, ambil masa 45 minit untuk sampai.
I pulak tak berani nak drive menggila sebab I pergi awal pagi so macam
mengantuk sikit sebab tu kena berhati-hati. Well, I kan bawak Mama
tersayang. Hehe. Bila dah sampai tempat parking macam kecoh sikit lah
mulut I ni sebab carpark tu gila sempit @!%^*# Benci betul I



Ini Wisma Persekutuan building Actually, tempat buat passport
dekat sini, seriously tak ramai orang. Kalau buat dekat Shah Alam or
mana-mana dekat KL, ramai sangat sampai rasa nak sesak nafas lepas tu
boleh jadi warga emas sekejap sebab tak larat macam mak nenek dibagi
peluang buat passport terdahulu sebelum orang lain. Konon kasi chance. Haha


Me my mom tunggu dekat satu taman yang agak bosan.
Bila dah cop jari, ukur tinggi, make RM300 payment, kena tunggu
dalam masa dua jam sementara passport di proses. Amboi lama kan
Masa tu lah, Mama cerita zaman kecik-kecik. Kisah family Mama masa
Mama berumur 12 tahun. Macam-macam lagi lah. Buat rasa terleka
dah nak dekat 3pm. So masuk building tu balik. Rasa macam pelarian
sekejap ke sana sekejap ke sini. Kenapalah lama sangat masa proses


Masa menunggu dalam building, Kak Cujinana pulak call. Sibuk kan
Haha. Ini semua gara-gara CPF arwah Abah dekat Singapore yang
belum selesai lagi. Arwah Abah dah meninggal about 2 years, tapi
masih ada urusan yang belum selesai. Apakah Bukan we all yang
lambat. Tapi government dekat sana cerewet, mintak macam-macam
dokumen. Bila nak ambil surat Faraid from Malaysia pulak, kena charges
around RM550. Melampau So we all terpaksa ambil surat Faraid from
Singapore terus. Charges only $34. Yes, lebih murah


Bila passport mula diproses, resit dibagi. Resit ni lah kena letak
dalam box sebelum penyerahan passport. Mujurlah sekejap je letak
dalam box, nama pun dipanggil. And yes, I dah ada international
passport persendirian. Lepas ni I keluar masuk Singapore macam
pergi KL only Hehe. Tapi tak boleh selalu, nanti rindu Syafi.
Dah lama sebenarnya kitaorang tak renew passport sebab asyik
buat passport group. Hehe.


Handphone Mama yang Motorola L6 dah buat hal So semalam
after balik rumah, singgah pergi beli new handphone. Mama dah
lama admire handphone ni. China mobile like my Kitty phone jugak.
Harga sangat best. Ada TV, ada FM, 8.0 mp camera touch screen.
Oh, paling penting, dual simcard, dual standby. Itu penting.

Okay darlings, itu sahaja untuk hari ini. Babai